onsdag 16 januari 2013

Januaridagar

 

 

snogubbeny

 

Ja, nu är julen utkastad och skönt är det tycker jag. Det är så roligt att sätta in gran och ljusstakar, men ändå skönare att ta bort dom.

För mig är det lite så att nu går vi mot ljusare tider och det är det jag längtar mest efter, just ljuset som kommer tillbaka.

Har åkt på ett ryggskott och det är inte så roligt, men nu börjar det bli mycket bättre och jag vågar ta promenader med Hugo igen. Husse har jobbat lite några veckor och det gillar inte Hugo alls, det skall vara båda hemma och gå promenader då mår han bäst, inte bara matte.

Vi har äntligen köpt bur till Hugo att sitta i när vi åker bil och det gick över förväntan. Han verkar trivas att sitta där och har sin gosefilt och gosedjur och det ser ut att  räcka bra.Så nu blir det tryggt att åka till Sälen med Hugo skyddad.

Imorgon blir det frissan för mig och jag hoppas hon kan fixa till mig lite, känner mig lite grå och vissen just nu. Hon brukar vara duktig på att få ordning på mitt hår, så det blir säkert bra.

Ha det gott!



4 kommentarer:

  1. Ja du Berit! Nu är julen över och det börjar ljusna mer för varje dag. Hoppet om att det ska bli en vår i år också växer mer och mer.

    Så bra att Hugo gillar sin bur, för det måste vara en trygghet att ha honom där när ni ska långköra.

    Jag hoppas att din rygg snart är helt bra igen och att du blir fin i håret.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej i sena kvällen!

    Ja du Berit, om en timma är det dags för dig att lägga ytterligare ett år til handlingarna :-)

    Så skönt att ryggen är bättre och ett besök hos frissan piggar ju alltid upp förutom att man vill vara lite fin på årsdagen ;-)

    Nu kan jag inte vänta tills den 18:e utan det får allt bli "Med en enkel tulipan på bemärkelsedan, har den äran att gratulera..."

    Grattiskramar, Agneta

    SvaraRadera
  3. GRATTIS BERIT!
    När jag läser kommentarerna förstår jag det är din dag idag. Hoppas du får en fin födelsedag med dina kära och att den blir som du tänkt dig och ryggvärken är borta.
    Ha det så fint min vän! Kram kram Sylvia!

    SvaraRadera
  4. Hej Berit.
    Nu är jag tillbaka igen på min blogg :-)
    Ha en fin helg!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!