fredag 2 april 2010

Påsken är här

gladpaskberit

Långfredagen när jag var barn var den tråkigaste dagen på hela året:-). Allt var stängt och bio där var det bara någon film om Jesus som man kunde titta på. Nu är allt öppet och kanske går det lite för mycket åt andra hållet, ja inte vet jag, men det är ganska så bekvämt att kunna handla alla dagar året runt:-).

Vi tar det iaf lugnt över Påskhelgen och nu är jag nästan helt bra i min fot och kan gå långpromenader med Hugo igen. Underbart!!!!

Har just blivit bjuden på en god middag av mannen i mitt liv och det var lövbiff som var fylld med gorgononzolaost och så potatis och grönsaker till det, jättegott! Ibland är det bara så skönt när maken hojtar att maten är klar:-). Jag gillar ju också att laga mat, men visst är det skönt att lämna över ibland och jag brukar sitta vid datorn när han lagar maten:-).

Imorgon blir det påskbuffe hos dotter Gunilla och det blir säkert både roligt och gott.

Ha en Glad Påsk alla!

3 kommentarer:

  1. Hejsan, Berit!
    Har just norpat din fina påskbild som ligger på plats på min gåvosida. Tack!
    Skönt att din fot blivit bättre. Inte är det lätt när något "går snett."

    Jadu, tycker nog att det gått liiiite för långt åt andra hållet en dag som denna. I alla fall på TV, där är det bara underhållning i gammal vanlig stil. Många firar ju denna högtiden över hela världen, som en kristen sådan, med all rätt, och visst borde i alla fall SVT tillgodose allas behov. Vi betalar ju för oss.
    Här gick tvättmaskinerna varma i morse till min förtret då oljudet inte är att leka med fr. centrifugen. Blir så när man bor i 1:a vån. Men det är tvättförbud på Långfredag!
    Risken är ju också stor att andra religioner "tar över" vårt land då vi verkar tänka på enkom mat, underhållning och annat. Det börjar luta liiiite åt det hållet, tycker jag.

    Åh så gott att bli serverad en god middag...avis blir jag nu :-)
    Låter trevligt att du slipper hålla på med påskmat i morgon, blir säkert jättebra hos Gunilla. Skönt att bli ompysslad ibland också. Kan vi behöva med ålderns rätt!
    Kram på dig vännen!
    /Agneta

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jo nog är det skillnad på långfredagen nu och långfredagen förr!! Sååååå lång den var när man var liten!! Den här påsken har jag jobbat så det har varit fullt upp alla dagarna! Så bra att din fot har blivit så mycket bättre!! Ha en fortsatt trevlig påsk! Kram

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!