lördag 15 januari 2011

Snö och snö och tulpaner

 

 

tulpaner 


Lat är jag på att uppdatera och trött är jag på snö och is. Ena dagen snöar det andra regnar det och det blir så komplicerat att ta sig fram både med bil och till fots. Egentligen inte så mycket att gnälla om när man läser tidningar och ser på TV om naturkatastroferna i Australien, Brasilien. Det är inte klimatförändringar säger metrologerna, men ibland så undrar man över detta extremväder.

Vi tränar på på gymet och jag tycker att jag har börjat bli lite bättre på att cykla och kanske konditionen är på väg uppåt:-). iaf så trivs vi jättebra på detta gym och känner oss hemma  här.

Vet inte om jag vågar tala om vad jag sysslar med ibland:-), jo jag spelar AngryBirds på min Iphone. Det är ett spel som gör att man inte kan sluta när man börjat och jag som alltid tyckt att det är så himla fånigt med dataspel:-)). Bra avkoppling är det iaf och jag är så glad för min Iphone som gör livet lättare för mig med kalender och lätt att smsa, att jag sen kan spela lite mellan varven, ja det är ju bara lite bonus.

Tulpanens Dag är det idag och jag har inga tulpaner på mitt bord idag, har inte blivit av och det får bli en annan dag i veckan.

Ha en go helg!
Beritanimeratnamn

5 kommentarer:

  1. Hejsan Berit!
    Jag tänker precis som du när jag går och grämer mig över att det blåser, är kallt, snöar och regnar. Vad är det här mot vad de går igenom i Australien och Brasilien. Men det är ju inte trevligare här för att de har det värre någon annanstans. Man mår ju inte bättre för att andra mår sämre!
    Så roligt att du trivs bra på gymmet och med din nya Iphone. Det har jag ingen, men måste väl skaffa en. Man måste ju hänga med!
    Kramar till dig och Lennart!/Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ja,du vi ska nog inte gnälla över is och kyla här om man tänker på alla naturkatastrofer som härjar i andra länder. Vi har ju ännu varit förskonade mot det.
    Så kul det låter med en iphone.Något att tänka på kanske.
    idag regnar det här ....kanske det är våren som är på väg?
    Ha en skön söndag!
    Kram Sylvia

    SvaraRadera
  3. Hej, Berit!
    Så kul att du hittat lite "hjärngympa" också ;-) För visst håller spel hjärnan i trim. Det är ju inte "bara" kroppen som ska ha sitt.
    Ja du, idag är det IS och en smärre flod på gatan här utanför. Trots det så går folk omkring utan varken broddar eller annat.

    Vårt kära gamla jordklot verkar ha fått sig ett "spel" och tycks
    opponera sig mot något ;-)
    Men som sagt, vad är vår vanliga vinter mot allt detta hemska med tusentals människor som dör och i dessa länder tar det TID att få ordning på allt igen.
    Haiti har inte hämtat sig ännu!
    I Tunisien är det ju etter värre och hoppas på att alla turister som inte har med politiken i landet att göra kommer hem, helskinnade!

    Ha det så gott Berit och Varmt
    Grattis...till DIN årsdag ;-)

    Kramen, Agneta

    SvaraRadera
  4. Hejsan Berit!

    Jag måste ju få gratulera dig så mycket på din stora dag. Hoppas att den blir riktigt fin och trevlig.

    GRATTIS, GRATTIS!

    Ingrid o Åke

    SvaraRadera
  5. Den 18 januari är en mycket speciell dag,
    det är din dag, må den bli så underbar som
    du förtjänar, med andra ord, toppenfin!
    Grattiskramar!

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!