tisdag 19 januari 2010

Förkylning och födelsedag



Ja, nu äntligen är jag här för att uppdatera igen. Vi har varit förkylda både maken och jag i över en vecka nu och det är en riktigt enveten förkylning måste jag säga. Vi är inte speciellt dåliga, men man blir ju lite trött och tappar lusten för att göra saker. Nu verkar det som den är på väg att försvinna och jag hoppas på det:-).

Igår var det min födelsedag och jag hur mycket det talar vi inte om numera:-)). Åren går fort kan jag iaf konstatera och det känns inte på samma sätt på insidan som på utsidan om ni förstår vad jag menar:-)).

Maken och jag åkte in till Gbg för att inhandla present till mig och det blev en mössa och halsduk i härliga lila toner och det var något som jag verkligen behövde. Jag tycker det är lite tråkigt att köpa mössor, har aldrig gillat det, men denna tror jag att jag kommer att gilla och det är ju ett måste när vi skall till Sälen om ett par veckor. Efter detta åt vi en räkmacka på Sheraton Hotel, dom har så jättegoda räckmackor där och man kan ta en halv eller en hel och det räcker så gott med en halv, det är mycket räkor på. Efter detta så inhandlade vi ett fång tulpaner innan vi åkte hem. Vilken mysig födelsedag det blev!!!

Imorgon är det lille William igen och det blir säker pyssel igen, han är inne i en väldigt intensiv pysselperiod just nu och han och farfar bygger hus i papper och klistrar och donar:-).





7 kommentarer:

  1. Hej Berit!
    Låter som du hade en trevlig födelsedag! :)) Jag är en dag sen men säjer Grattis på födelsedagen i efterskott! Kram Annette

    SvaraRadera
  2. Grattis så här i efterskott. Jag har slutat med att göra grattishälsningar i LBD, för det blev så många ett tag, kändes som om jag inte gjorde nåt annat.

    Tycker inte om mössor, dom bara glider upp hela tiden så för det mesta använder jag ett sånt där stickat band som håller öronen varma, för det gör inte mössan. Men före jul så var maken till Åhlens, och när han kom ut hade han en såkallad pälsmössa på huvudet, alltså fuskpäls. Jag sa på en gång att jag också vill ha en sån, men det måste vara riktigt kallt för annars blir den för vam.

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha haft en mysig födelsedag och en fin present blev också resultatet av shoppingen. Du har väl hört: När åren ila klär sig damerna i lila! Jag har också en lila mössa, en lila jacka, en lila blus, en lila..... LOL!
    Njut nu att lille William imorgon, och pyssla är roligt!
    Kram fr syster Yster

    SvaraRadera
  4. PS Vill också önska både dig och Lennart:
    GOD BÄTTRING!
    Karin

    SvaraRadera
  5. Hej, Berit!

    Tack för trevligt inlägg i min gästis :-)

    Varmt grattis på födelsedagen så här lite i efterskott. Har inte varit vid datorn på ett tag och kollat födelsedagar, tyvärr. Om ålder är väl inte så mycket att orda numera, tycker jag. Tiden går för fort...alldeles för fort.

    Men attans att ni båda fortfarande är förkylda. Det har ju pågått länge nu, eller är det en ny omgång?
    Krya på er genast :-)

    Men så kul att du får åka tåg ända till Kina på ett bekvämt sätt :-) Låter kanonkul och den sortens lekar är ju något mindre påfrestande :-)
    Ett bra tips som jag ska införa vid nästa besök :-)Tack för det!
    Lycka till med nya mössan. Inget plagg som jag gillar att bära, men ibland är det ju ett nödvändigt ont.

    Nattiskramar, Agneta

    SvaraRadera
  6. Hejsan Berit!
    Grattis på födelsedagen i efterskott!Jag är liksom du inte så pigg på att fylla nytt år längre. Det går alldeles för fort mellan åren. Vilken mysig dag du fick och ny mössa/halsduk gossigt att ha på i kylan.
    Hoppas ni har kryat på er från förkylningen. Det verkar som den vill hålla i sig länge har jag hört sägas.Ha nu en mysig helg med William
    Kram Sylvia

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Men nu hoppas jag verkligen att förkylningen är borta, att alla mår bra, det är ju så trist med vinterförkylningar.
    Som om någon årstidsförkylning vore kul;)
    Var rädd om dig.
    Kram

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!