måndag 25 januari 2010

Längtar till våren


Ja, som ni ser på min bild så längtar jag till våren, men det är långt dit det är jag medveten om. Mer snö skall det komma också på Onsdag, ujamej säger jag som snart skall åka till Sälen. Där får det gärna vara massor med snö, det är inte på samma sätt alls där.

Förkylningen hänger sig fast hos oss, men vi är inte på något sätt dåliga utan bara snuviga och hostiga, väldigt konstig förkylning. Idag har vi iaf gått en härlig långpromenad i Gunnebo med Hugo och det var riktigt skönt när solen var framme.

Ikväll skall jag sätta deg till mitt Italienska Lantbröd och det skall vara fördeg idag och sen bakas brödet imorgon. Det blir så gott och jag skall ha lite kalas här på Söndag. Födelsedagen får firas i efterskott eftersom vi är så många i familjen som fyller samtidigt:-). Funderar på att bjuda på pajer och så en chokladtårta som jag såg i en tidning. Får se vad det blir. Jag vill gärna prova lite nya recept, det blir liksom lite roligare då.

Imorgon skall vi ha William eftersom han inte kan vara på dagis efter att ha haft kräksjuka i helgen. Viktigt att dom är hemma några dagar då för att inte smitta. Hoppas inte vi får det, men vi hade honom här i Lördags så har han smittat så är det redan så:-).


7 kommentarer:

  1. Vilken gullig vårbild du har! Javisst längtar man till våren! Att få vända ett vinterblekt ansikte till solen och känna värmen, är underbart!
    Kram fr syrran!

    SvaraRadera
  2. Hej, Berit!

    Vem längtar inte efter vårsolens första starka strålar :-) Jag håller med dig, Berit. I fjällen ska det vara snö upp til knäna men Mölndalsvägen med omnejd ska vara ren o fin :-))

    Stackars lillen som åkt på vinterkräksjukan. Läste att c:a 1 milj. kommer att drabbas i år.
    Den är inte nådig mot någon, men de små har det jobbigare, tror jag, då dom brukar bli lite rädda av sådant. Usch, jag får kramp i mellangärdet bara av att läsa om eländet.

    Och så har ni båda fortfarande snuva/hosta! Iväg med er till vårdcentralen per omgående och ta några prover och se till att ni får någon bra medicin, för så här länge kan ni inte ha det så!! Tänk om det smittar?

    Ganska så praktiskt att ni är flera som fyller år samtidigt. Önskar dig en riktigt fin dag med hela, numera jättestora o goa familjen :-)

    Kram, Agneta

    SvaraRadera
  3. Nja våren skippar jag gärna då jag är så förbannat allergisk mot precis allt. Och av nån anledning biter inte medicin ordentligt på mig :(
    Men något varmare får det gärna bli nu känner jag!!

    Kul att ta hand om dem små!! Hoppas ni håller er friska nu bara!!

    Massa kramar

    SvaraRadera
  4. Hejsan Berit!
    Vika underbara blommor,blåsippor är verkligen vår.Men jag tror det dröjer ännu för här snöar det för fullt och det har böjat båsa lite mera nu.
    Ganska skönt att sitta inne nu.
    Hoppas att du får slippa magsjuka om ni planerat resa till fjällen.
    Må så gott kram från U-B

    SvaraRadera
  5. Här var det härligt vårlikt till skillnad hur vi har det i verkligheten. Snart är vi helt insnöade här. Har inte sett så mycket snö på många år men så vackert det är!
    Usch och fy för kräksjukan. Den vill vi inta alls ha.Något av det värsta man kan råka ut för.
    Hoppas ditt lantbröd blev lyckat.Fnns inget godare än nybakt matbröd.
    Jag har stått vid spisen mest hela dagen Köpte köttvaror igår och det blev köttfärssås, pannbiffar och köttbullar som jag har portionerat och fryst in.
    Hoppas nu du är bra från förkylningen och att William har piggat på sig efter kräksjukan.
    Ha det gott!
    Kram Sylvia

    SvaraRadera
  6. Hej Berit!
    Här kommer en liten hälsning från Eva i Landvetter du vet, hoppas inte att du glömt mig. Snart dyker jag upp på Målarboden, hoppas jag. Det är några lektioner kvar på LBD-Extra, A-C har mycket att stå i nu.
    Tycker att din banner är så fin här på din blogg. Jag har försökt att göra om min layout på bloggen, men får inte bakgrunden att stämma mot insidan så att säga, ändå har jag exakt samma #xxxxxx (hoppas att du fattar va jag menar) lager paletten du vet.
    Vi hörs snart igen, hoppas jag.
    Kramiz Eva / Evlin

    SvaraRadera
  7. Hejsan Berit!
    Visst kan man börja längta efter våren, men ännu lär det dröja ett bra tag, här är i alla fall ännu full vinter med massor av snö. Vi hade gäster igår och dagen fick jag/vi börja med snöskottning så att de skulle kunna ta sig in. Åke skottade storgården med traktor och jag hade några dm snö att kasta undan i gången in.
    Hoppas att er förkylning snart ger med sig och att ni slipper vinterkräksjukan!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!