tisdag 5 januari 2010

God Fortsättning



God Fortsättning på det Nya Året! Tänk nu är det 2010 och jag tycker inte det var så länge sen det var Millenniumskiftet:-).

Har blivit lite lat med datorn under Jul och Nyårshelgerna, men det är också skönt att ibland koppla från att alltid vara uppkopplad. Kan bli lite för mycket emellanåt och åtminstone behöver jag tid att göra lite annat som att läsa en bok eller titta på ett bra TVprogram. Som Stjärnorna på Slottet som jag gillar. Avsnittet denna vecka där Björn Ranelid var värd var verkligen intressant och jag skall nog läsa en av hans böcker, vilket jag inte gjort tidigare. Programmet gjorde mig nyfiken på hans böcker. Jag läste i kvällstidningen att det blev stort rabalder om hans uttalande i programmet, men det tar jag med en nypa salt.

Bilden är på vårt fina fågelhus som vi fick i julklapp och visst är det fint? Det känns verkligen nu som att fåglarna behöver all hjälp med mat dom kan få, kallt som det är nu.

Nyår firade vi lugnt och det gillar Hugo, vi hade all tid i världen för honom och han är inte alls rädd för raketer, men vill gärna jaga dom så det blev mycket sittande i mattes och husses knä under kvällen:-).

Igår hade vi julgransplundring med William och det var ju verkligen roligt tyckte William. Lite saker till Märklinjärnvägen hängde i julgranen och det var ju hur roligt som helst:-).

Vår gran i år var verkligen inte mycket att hurra för, den började barra nästan på en gång och drack inte något vatten. Nu har vi fått tips om en närbelägen odlare av granar och tänker köpa där nästa år. Jag gillar verkligen det här med gran och vill inte ha en dålig en som börjar barra på direkten:-).



7 kommentarer:

  1. Åhh så gulligt fågelhus! Nog behöver de små liven lite hjälp nu när det är snö och kallt!
    Julgransplundring låter ju bara så trevligt! Det var längesdan jag var på det. Barnens farmor brukade ordna det när barnen var små och det var mycket uppskattat, både av barnen men även oss vuxna!
    Ha en trevlig Trettonhelg!
    Kram Annette

    SvaraRadera
  2. Hejsan Berit!
    Varmt tack för din hälsning i bloggen. Jag har ju sett att du tagit lite julledigt när det gäller bloggandet och ni har ju fullt upp med "hundar och ungar", så det är helt rätt att ägna sig åt dem i första hand.

    Vi såg också Stjärnor på slottet och jag blev allt besviken på Björn Ranelids insats där. Jag tycker att tillfället var illa valt att ge igen på de som han har ett horn i sidan till. Han skulle kunnat berätta bra mycket mer om sitt författarskap i stället. Det hade varit intressantare. Jag har inte läst något av honom, men ska nog försöka göra det i alla fall. Få se om min uppfattning om honom ändras då.

    Ha en riktigt fin trettonhelg och en god fortsättning på 2010!

    Varma kramar till dig och Lennart!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  3. Hej, Berit!

    Fågelholken är ju supergullig! Vi får dessvärre inte ha något alls här till fåglarna, då dom smutsar ner på balkonger och fönster och det kan man förstå. Men attans så trist det är.
    Jag håller med Ingrid ang. Ranelid och det hon skrivit i sin blogg. Han var bara "för mycket" och allt handlade om hans dåliga mående och jag hade gärna velat höra lite om hans författarskap. Ingen rolig TV-underhållning alls.

    Nu vill jag ha vårgardiner och annat ljust och fint, börjar tröttna på allt rött..!

    Men så märkligt att inte din kommentar fastnat i min gästbok. Din privata gick ju bra. Kanske ngt. tillfälligt fel bara.

    Jag bytte domän före julen och allt ligger på den nya adressen. Det var ju bara till att ladda upp alla filerna till One.com.

    Nu är det massor av snö och -12...och mitt i natten igen. I morgon, tidigt, är det inköp, så dags att sova några timmar.

    Nattiskramar, Agneta

    SvaraRadera
  4. Åh, jag känner mig väldigt kluven till herr Ranelid, ena stunden känns det som en excess i självömkan, andra stunden så svämmar mannen över i en mundiarré om sin egen förträfflighet. Fast jag har aldrig läst en bok av honom, inte heller har jag följt turerna i vad som hände den gången för, var det sju år sen? Nja, jag gillar inte påhopp där folk inte har en chans att gå i svaromål, det var fel av SVT. Så känner jag det nu, fast när jag såg programmet var det nära att tårarna kom.

    Nåväl, nu ägnar vi oss åt vintern, ska kanske göra en snöängel idag, det vore nåt;)
    Må så gott detta underbart oskrivna blad som kallas 2010.
    Kram

    SvaraRadera
  5. God fortsättning Berit!
    Det var verkligen ett gulligt fågelhus.Ja,nu behöver de små fåglarna hjälp med matfrågan. Det måste vara svårt för dem i denna kyla.Fy sjutton vilken vargavinter vi fått. Minus 16- var det här i dag.

    Tittade också på Stjärnorna på slottet och kanske det var helt fel forum för Ranelid att ta upp hur förnedrad och beljugen han känner sig utan att de personer han syftar på finns med. Hans ordförråd tar ibland sådana enorma svängar att det blr svårt att hänga med och till slut tappar man ju tråden.
    Vi har slutat med gran till julen men för Williams skull får du nog skaffa gran några år till. Synd att den barrade så fort.Kanske var den huggen redan tidigt i höstas.
    Må så gott!
    Kram Sylvia

    SvaraRadera
  6. Det var ett jättesött fågelhus :-).

    Jag hörde på radio i mellandagarna en intervju som Lotta Bromer hade gjort med Björn Ranelid. Tror den intervjun slutade med att båda 2 grät till slut. Han har ju blivit mobbad pga sitt utseende, haft nån sjukdom att han överläpp växte. Fått gå genom flera operationer, och han sa att han ser sig aldrig i spegeln för han ser sig med den stora läppen fast den inte finns mer.

    Kramizzar
    Marketta

    SvaraRadera
  7. Ja men visst har tiden rusat. Som du säger inte alls längesen millieskiftet var här ju. Minns det som det vore igår men det är ändå 10 år sen.

    Hoppas allt är bra med dig i kylan? Massa kramar

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!