fredag 17 september 2010

Höst och Val

hostbloggbild

Ja, som vanligt så är jag lite dålig på att uppdatera och det är mycket runt oss för jämnan och så är jag väl bara lat:-).

Vi har fullt upp med att träna Hugo som går på kurs att lära sig att komma när vi vill och inte när han behagar. Inte helt lätt, men nu börjar det faktiskt arta sig lite och han börjar förstå att det är vi som är flockledare. Inte Hugos fel utan det är vårat som inte visat vad vi egentligen vill.

Vi hämtar William på Fritids två eftermiddagar i veckan och det är så roligt att höra alla hans kommentarer om bamba, gympa och annat. Bl.a. var det tal om gympan och att duscha efteråt. Då sa William att hade man glömt handduk hemma så behövde man inte duscha:-). Jag undrar hur många av barnen som glömmer handduken hemma. Inte helt lätt för små sexåringar att lära sig duscha i skolan med massor av andra barn.

Ja, nu är det dags att gå och rösta på Söndag och jag tycker det skall bli så skönt när detta är över. Jag är så trött på att varje dag se alla våra partier i TV stå och gaffla mot varandra. Som väl är så har jag redan min uppfattning klar och påverkas inte alls av detta tjafs, för det tycker jag faktiskt det är.  Jag kan förstå förstagångsväljare som lyssnar och vill ha information, men jag tycker inte jag får den i dessa debatter faktiskt.
Det blir en spännande valvaka och det är inte alls säkert att det blir som opinionsundersökningarna visar, vem vet?

Imorgon bär det av till skogen igen med Hugo för träning och jag tror att han gillar detta. Fast först blir det städning, mindre roligt, men nödvändigt:-).

Ha en go helg!

beritrossigtag

4 kommentarer:

  1. Hejsan Berit!
    Nu ska jag göra ett nytt försök. Jag var här igår kväll och skrev en kommentar, men den försvann ut i cyberrymden någonstans.

    Tack för ditt senaste mail, jag förstår att ni har det jobbigt. Det är så tråkigt när man försöker göra sitt bästa och så blir det ändå fel.

    Ni har fullt upp som vanligt ser jag med lille William och Hugo. Inte undra på att du inte hinner blogga. "Livet" måste ju komma i första hand.

    Hoppas att ni får en fin helg!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej, Berit!
    Jadu, då var detta valet över för nu, i alla fall.
    Det blev en salig röra med SD som vågmästare, så framtiden får väl utvisa vad som kommer att ske.
    Men lite oroligt är det allt med dessa "vindar" som blåser isande kalla över stora delar av världen just nu.
    Även lilla Sverige påverkas naturligtvis.
    Tack för besöket, alltid lika trevligt.
    Läser i inlägget här ovan att du har det jobbigt just nu och jag hoppas innerligt att allt löser sig till det bästa.
    Kramen, Agneta

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vill bara skicka en helgkram, och önska er alla ett mysigt veckoslut!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Hej där, snodde med din söta höstgåva förra gången, glömde tacka :(
    Tack, min vän. Du är välkommen att plocka en hos mig förstås.

    Börjar bli dags för träff, nu vågar jag mig nog ut ensam en sväng, det har varit lite dåligt med modet här ett tag.

    Kram!

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!