torsdag 9 september 2010

Hösten på intåg




hosthalsningberit



Ja, nu är hösten på väg det känns. Vi har ju underbart härliga brittsommardagar, men morgnar och kvällar ja då är det hösten.

Som vanligt så är jag dålig på att uppdatera och jag vet inte vad jag sysslar med egenligen:-).

Dagarna rinner undan och det är hämtning av William på Fritids och så lite promenader med Laban och Hugo dessemellan. Laban är ju sex månader nu och jätteduktig, han är ju labrador och dom är verkligen lättlärda och lyhörda.

Hugo skall förresten börja på kurs nästa vecka vad det gäller inkallning och att få bort den där jaktinstinkten som han har. Fåglarna får det nog lugnare om Hugo lär sig att strunta i dom.

Maken håller på att bygga en vedbod där vi skall förvara veden för vintern och jag försöker hålla dammråttorna på avstånd:-).

Jag har också planering för en väninnas 70-årsdag nu i dagarna och har äntligen kommit på vad jag skall göra för henne. Det blir bio och en god middag. Presenter är lite svårt att tänka ut nu efter alla år, men upplevelser och mysiga pratstunder det är något som uppskattas numera:-). Så så får det bli. Jag vet att hon är inte mycket för dator, så därför kan jag skriva om detta här. 

Snart är det dags för val och tänk jag är så trött på alla dessa fåniga valdebatter där alla försöker överträffa sig själva. Jag har alltid vetat vad jag skall rösta på och har med mig den ideologin från unga år och det är svårt att ändra på, men man vet ju aldrig:-). Fast nej det tror jag inte är så lätt:-).

Ha en underbar helg!

Beritnamnliteanimation

7 kommentarer:

  1. Hejsan Berit!
    Du har fullt upp, det är tydligt med både barnbarn och hundar. Jag är så glad över dina mail och ska ännu svara på det senaste, men du får vänta lite till.
    Nu har jag klarat av min 70-årsdag och det var inte alls så farligt som jag trodde.
    Jag röstar också som jag alltid har gjort och har svårt att tänka mig att göra på något annat sätt, så jag bryr mig inte så mycket om all pajkastning de håller på med på TV och i tidningarna.

    Kram och varm hälsning till dig och Lennart!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej, Berit!
    Så trevligt att höra från dig och att allt är bra.
    Full rulle som vanligt läser jag och det är ju bara trevligt så länge man orkar med.
    Ja du, att valet närmar sig märks på den allt hetsigare tonen mellan partierna. Sandlådenivå, kallar jag det för. Jag gjorde testet som jag lagt ut på min hemsida, och hamnade där jag brukar höra hemma, men det var intressant att se att även andra partier hade samma åsikt.
    Ack ja, välja ska man, sedan kan man inte göra mer.
    Men det måste vara hemskt för alla unga som kanske "köper" alla vackra ord utan att förstå vad politikerna EGENTLIGEN står för.

    Ha det så trevligt på 70-årsdagen med väninnan!

    Nattiskram, Agneta

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Du har mycket omkring dig du också läser jag och visst går tiden väldigt fort.Igår var vi och röstade på biblioteket då slipper man stå och trängas på valdagen och jag röstade som jag alltid har gjort Visst blir man himla trött på denna pajkastning partierna emellan och även medierna som hakar på. Svårt för de unga att bilda sig en klar uppfattning vad partierna egentligen står för.
    Här börjar det bli höstlikt och trädens blad börjar skifta i sprakande höstfärgen.
    Kram Sylvia

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Välkommen att hämta en award hos mig!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Hej Berit.
    Bara jag som är här, fast jag har en liten grej som jag tänkte uppmärksamma dig på, en utmärkelse, du är så välkommen att hämta den på min blogg.

    Nu får det inte dröja alltför länge innan vi ses.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, tiden den bara rusar iväg här också. Gillar inte alls att hösten är på väg, sista utomhustävlingen i helgen och det känns lite deppigt :-(.

    Kramizzar
    Marketta

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Har "norpat" din fina höstbild som nu pryder min hemsida! Tack:-)
    Kramen, Agneta

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!