måndag 27 september 2010

Bloggtrött




 Lektion5BeritAnimation

Ja, nu börjar det bli kris med uppdaterandet verkligen. Jag vet inte vad som hänt, men veckorna rinner undan och jag får inget gjort i bloggen.

Här händer egentligen massor av saker, men att skriva ned det det är inte alltid jag tänker på.

Kan berätta att Hugo är nu riktigt duktig på att vara lös i skogen och kommer på inkallning. Såklart kommer det en liten fågel eller något annat, ja då är det ju full fart och inte så mycket till att lyssna, men det har blivit mycket bättre och förutom ett riktigt dumt hyss av honom förra veckan då han rusade fram emot en annan hund och vi inte riktigt var med, så har det blivit bra mycket bättre. Pinsamt var det med hans framrusande mot den andra hunden och vad kan man göra mer än att be om ursäkt för hans beteende. Man måste ju också träna honom på detta. Han var som tur var inte aggresiv mot den andra hunden.

Vi har också träffat våra goa tidigare arbetskamrater i Lördags och blev bjudna på en underbar slottsstek med så god sås. Till efterrätt vaniljglass med varm hjortronsås, aldrig tackar man nej till det. Timmarna bara rinner undan och det blir mycket prat och skratt om gamla minnen.

Igår testade jag en lammgryta till middag och den var riktigt god.
Det var rönnbärsgele i såsen och det blev en väldigt fin smakbrytning  av det. Jag älskar lammkött, men maken har väl varit lite sådär, men jag tror jag övertygade honom igår om att det var riktigt gott, det verkade så iaf:-).

På Torsdag blir det träff med äldsta väninnan Mona för att fira hennes årsdag. Det blir bio och lunch, vilken film det blir får vi se.

Ha det gott i veckan alla!

beritanim

6 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Hugo verkar vara en riktigt livlig liten grabbat. Det kan inte var lätt att hinna med i svängarna. Så smarriga maträtter du skriver om. Lammstek gillar jag,späckad vid vitlök och mycket rosmarin... mums.
    Ja, när hösten kommer är det också biodags. Väntar på att Pernilla Augusts filmatisering av ”Svinalängorna” ska komma upp snart på bioduken. Den måste jag bara se.
    Nu ska du ha det så trevligt med årsdags-firandet av din väninna och en mysig biokväll.
    Kramen Sylvia

    SvaraRadera
  2. Hejsan Berit!
    Så skönt att det går bra med Hugo i skogen. Att han glömmer sig om det kommer någon fågel är väl inte så konstigt.

    Vet du nu blev jag sugen på lammkött. Lammstek och ännu hellre en god gryta, det är riktigt gott och den här tiden på året finns det ju gott om gotländskt lammkött.

    Ha det så trevligt på träffen med din väninna och hälsa så mycket till Lennart!

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  3. Ja du det är samma här, ska blogga men det blir inte av
    På dagen tänker jag att det och det ska jag skriva om .
    Så sätter jag mig vid datorn och har glömt vad jag ska skriva

    SvaraRadera
  4. Ja, det är segt med bloggandet här också. Men det händer ju inget. Går ju bara hemma, och tränar lite hund ibland. Ja, eller händer och händer, är ju en extern disk fattigare, om jag har otur så försvann 2 års bilder också i samma veva.

    Kramizzar
    Marketta

    SvaraRadera
  5. Du får gärna byta adress på mig för jag har bytt blogg

    SvaraRadera
  6. Menj ag vill ju veta vad som händer i din del av världen :0)

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!