söndag 28 november 2010

Härliga dagar

 

 

134_275


Ja, nu är jag hemma igen efter två härliga dagar i Stockholm.

Tågresan upp gick bra men, det var lite förseningar som vanligt med X2000, vet i katten varför det är så med detta fina tåg, särskilt vintertid.

Nåja, vi lämnade våra väskor på hotellet och sen ut på shoppingrond och det var så roligt och sen på kvällen blev det Julmarknad i Gamla Stan och en god middag där.

Tillbaka på hotellet och tidig sänggång och så mycket skratt och roligheter vi hade. Dotter Gunilla är en mästare på att få mig att skratta och ha roligt och barnbarnen Sandra och Emelie är inte dåliga heller på att haka på:-)).

Nästa dag var det ut på stan igen och sen Gamla Stan på kvällen. Det snöade ju också och det var verkligen så att man kom i lite julstämning. Vilka underbara dagar vi hade och jag bara njuter när jag tänker tillbaka på dom.

Hemresan funkade perfekt och sen var det bara att plocka fram adventljusstakar och det blir ju fint, men jag har ändå lite svårt att finna den där känslan jag hade när barnen var små, vet inte varför det är så. Har det med åldern att göra tro?

Jag har fått en lite för tidig födelsedagspresent en Iphone och den är bara så underbar och jag älskar den. Så enkel och så lätt att skriva SMS på och jag kan kolla Facebook, Internet och har lagt till roliga länkar. Ja, den är bara så super och jag är ju lite teknikpryltokig så detta var den bästa present jag kunde få:-)).

Nu hoppas jag att ni alla haft en Fin Första Adventhelg!

mn1cl1b

6 kommentarer:

  1. Hejsan Berit!
    Det låter verkligen som om du haft en riktigt trevlig Stockholmsresa. Så roligt det måste vara att få shoppa tillsammans med dotter och barnbarn.

    För övrigt vill jag också ha en Iphone!!!

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem, Berit :-)

    Undrar såååå vad ni köpte i stora staden? Kan tänka mig att priserna är lite högre där än här för exakt likadan produkt, eller har jag fel?

    Nåväl, en rolig tripp blev det med god mat och skratt, förstår jag. Kul!

    En Iphone...är det nödvändigt med en sådan ;-) Eller har vi blivit teknikgalna på ålderns höst?

    Jag jagar en ny digitalkamera och såklart vill jag ha det allra senaste. Det var fotomässa under helgen som gick, men ack ack ack....vilka priser? Passar inte "vanligt folk", men något ska det bli i alla fall. Saknar verkligen digitalkameran...usch då, beroende
    ....JAG ;-)

    Jahaja, dyra leksaker ju äldre vi blir, men himla kul är det :-)

    Jo, jag tycker som du, men det är helt klart åldern och vuxna barn som gör det lite mindre roligt att pyssla inför helgerna numera.
    Helst vill man ju inte bli äldre, nu får det gärna vara stopp!
    Kanske därför det är lite svårt att "tindra" med ögonen numer inför julen?

    Ha det nu så gott och ha kul med din nya "leksak"...och VARMT GRATTIS på årsdagen lite i förväg denna gång, som omväxling :-)
    Som sagt, min kamera är ju paj, så inga kort
    blir det härifrån inte...:-(
    Ha det bäst, vännen!
    Kramen, Agneta

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad är en IPHONE undrar jag som inte hänger med i utvecklingen? Jag kan inte ens SMS:a på en vanlig mobil..... Men det behöver vi väl inte berätta högt!!!
    Kram på dig, och en fin vecka!
    Karin

    SvaraRadera
  4. Hejsan Berit och välkommen hem efter en lyckad weekend i Stockholm. Lite kallt kanske men det är riktig vinter i hela vårt avlånga land nu. Jasååå.... du har skaffat dig en iphone. De ser ju för läckra ut men jag ska inte ha någon,har jag sagt.....så kommer Niklas barnbarnet, glad i hågen och demonstrera en nyköpt iphone för mig...och visst ser det rasande kul ut!!!
    Skönt att resan hem gick bra och att du och tjejerna kom hem ordentligt.
    Ha det gott i julstöket!
    Kram Sylvia

    SvaraRadera
  5. Ååååh,vad jag vart sugen på att åka till Stockholm och gå på Gamla stan. Men det blir ju inte sånt nu när man har hundarna.

    Kramizzar
    Marketta

    SvaraRadera
  6. Åh Berit som jag letat efter adressen till din blogg!! Jag la ner Glamourmamman för tre månader sen och öppnade en ny blogg. Lät den gamla vara kvar för länkar och att det är kul att läsa inläggen kanske. Men av någon anleding har den bara dött. Massa saker som jag inte kommmer åt :(

    Men nu hittade jag dig igen. Hoppas du mår toppen. Här har hänt massor. Vi har äntligen fått diagnos på vår dotter. Som jag misstänkt i många har hon autism. Nu börjar jobbet.

    Men mer om det en annan dag! Hoppas du mår toppen. Massa kramar Linda aka Glamourmamman!

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!