söndag 26 december 2010

God Fortsättning!

fortsattning 

 

 

Jaha, så nu är det över för denna gången den kära Julen som vi väntat på och har donat och fixat för.

Vi har haft en underbart härlig Jul med barn och barnbarn. William är ju minstingen nu och vi skrattade gott när han skulle dela ut julklapparna, han tog alla paket som var till William först och glömde liksom av dom andra, ja det är så när man är sex år och har väntat på tomten:-)). I år har vi tagit det lugnare med julklappar och det känns så skönt. Lite lagom är bäst tror jag.

Fixandet med mat till julen älskar jag och i år hade vi faktiskt gjort det mesta hemlagat så att säga, både sill och sillsallad, rödbetsallad och så naturligtvis köttbullar och Janssons:-)). Nu har vi ju tid med detta när vi är pensionärer . Jag gjorde också en pepparkakscheescake till dom som inte är så glada för risalamalta och den blev så god. Nu blir det en vecka där vi får äta upp rester av julmaten.

Idag är det en slapparedag och det är så skönt att bara göra ingenting, som att sitta vid datorn lite och titta lite på TV. Såg Stjärnorna på Slottet igår och nja, vi var väl sådär förtjusta i första avsnittet, men kanske blir det bättre.

Jag längtar efter en riktig långpromenad i skogen med Hugo, men det är lite struligt att ta sig fram, men vi skall testa imorgon:-)).

Hugo ja, han hade kul på Julafton när dottern kom med sin labradorvalp Laban. Hugo är ju en mycket lekfull cairn trots sina tre år och Laban är ju 9 månader och vill bara leka. Vi hade märgben för att dämpa det hela och det gick faktiskt riktigt bra, men lite lattjo lajban mellan varven blev det.

Jag önskar Er alla God Fortsättning och snart är det Nytt År!

2 kommentarer:

  1. En riktigt god fortsättning önskar jag er också och ett gott slut på det gamla året. Nu är det inte så många dagar innan vi har ett nytt fint år att starta med och det känns alltid lite högtidligt tycker jag.

    Ha det så gott!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej, Berit!
    Låter som ni haft en så där riktigt härlig familjejul med hela goa gänget :-)

    Julmat är gott, men efter några dagar så har man liksom tröttnat, tycker jag, i alla fall.

    Dottern med familj drabbades av magsjuka under hela julhelgen :-(
    Den är bedrövlig den där vinterkräksjukan och tar musten ur de flesta. Nu så hoppas jag att den inte tar "ett varv till" bara.

    Men nu går det mot ljusare tider och längtar sååå efter att få sätta upp lite vårgardiner i köket igen och städa undan julsakerna.
    Så ska det väl bli riktigt härligt att snart få sätta in en bunt med härligt krispiga tulpaner :-)

    Jag önskar dig ett riktigt gott slut och Ett Gott Nytt År 2011!

    Kan verkligen behövas !

    Mail kommer, när "musarmen" lugnat ner sig lite ;-)

    Kramen, Agneta

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!