tisdag 6 juli 2010

Underbara Sälen

algen Gosta Bilden är på älgen Gösta som vi besökte på älgsafari utanför Sälen idag. Jag som trodde jag visste det mesta om älgar fick lära om, jag visste inte så värst mycket faktiskt. Vi hade en så härlig man som visade oss runt och som verkligen kunde det mesta om älgar.
Vi kom dom så nära och kunde klappa deras nosar och horn.

Sen har vi också åkt sittliften upp på fjället idag och vandrat ner, så lite lata var vi kan man säga:-). Igår vandrade vi både upp och ner och det kändes i benen, inte så bra kondition som jag trodde i dom benen:-).

Imorgon bär det iväg till Mora och Tomteland och det ser William framemot och Hugo får också följa med in där.

Just nu är det fotboll på TV Uraguay och Holland och det är ganska så spännande, jag hoppas på final Tyskland-Holland, vi får se hur det blir med det.

I soffan framför mig ligger William och Hugo utslagna efter dagens strapatser. Det är verkligen så härlig vänskap mellan dom två. Där William är där är Hugo.


Vi har härliga dagar här och aktiva är dom verkligen, men det är väl det som gäller numera, aktiv semester:-)). Jag gillar det och så får man ju härlig och nyttig motion.

7 kommentarer:

  1. Mysigt ni har det. Fast där på tomteland blev ni väl fattiga. Vi var stod utanför en gång, visserligen hade vi inte tänkt heller att gå in där, men såg att inträdesbiljetten var ganska dyr. Det är säkert över 10 år sen.

    Kramizzar
    Marketta

    SvaraRadera
  2. Fortsätt att må bra och pussa älgarna från mig

    SvaraRadera
  3. Hejsan, Berit!
    Förstår att du släpat med dig den lilla bärbara ;-) Ack ja, inte går det att ha "semester" utan dator...

    Älgar är inte att leka med, men visst är det vackra djur, på avstånd :-) När Angela var liten och vi bodde ute på Hönö över sommaren, så stod vi plötsligt öga mot öga med en bamsing till älg som blockerade vägen till vårt boende. Inte kul alls, lite rädda var vi allt. Den hade simmat fr. Lilla Varholmen, trodde folket på ön. Jag hittade en tf.kiosk ( mobiler fanns ej på den tiden) och ringde en kvällstidning för att delge nyheten, men dom trodde mig inte, så klart. Men visst, det kom till slut både fotografer m.m. för att konstatera faktum!
    Matchen mellan Spanien - Tyskland är just slut och Spanien har för första gången någonsin gått till final :-) Tur att man inte är i Spanien just nu, för där lär det väl festas dygnet runt ända fram till finalen på söndag efter denna bravad! Fotbollstokiga är dom dessutom :-))
    Jättekul, tycker jag och längtar efter finalen. Spännande värre.
    I morgon väntar moln och regn här så du missar inget alls ;-)
    Ha det så gott i naturen och ta det lugnt med motionerandet för det kan ju bli för mycket av det goda ;-)

    Kramen, Agneta

    SvaraRadera
  4. Visst är det ståtliga djur. Det brukar finnas några på ön. Vill nog inte gärna möta en på för nära håll
    Så härliga utflykter ni gör och vad mycket ni får se från olika platser.
    Här håller sommarvädret i sig ännu och det blir mest bara lata dagar.
    Ha en fortsatt härlig sommar.
    Kram Sylvia

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! Hoppas du mår gott vad du än tar dig för. Jag bara njuter av sommarlovet med maken och barnen. Tar det lugnt precis som man skall när det är ledigt :)

    Ha en härlig fredag nu Massa kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Berit.
    Det är inte dåligt vad aktiva ni är på era resor, du blir väl inte för smal nu så jag inte vågar sitta jämte dig på våra träffar;)
    Men roligt har ni, det förstår jag.
    Ha det så gott, vi hörs.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Älgsafarin missade vi, fick nöja oss med att se en stå vid vägkanten när vi kom åkande norrut. Som tur var sprang den in i skogen igen. Nu är jag hemma igen efter en jättefin vecka i Härjedalen!
    Ha det så bra på din semester!
    Kram, Annette

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!