torsdag 14 april 2011

En härlig vårdag med mycket bestyr




blommatemanimerad


Ja, idag har vi verkligen en härlig vårdag och vi har hunnit med en massa saker tycker jag iaf.

Vi har varit med Hugo som fått sina vaccinationer mot både rabies och mask. Hugo är helt underbar när vi skall till veterinären, glad och struttar in och märker inte ens av sprutorna. Bara viftar på svansen och vill helst ge alla en liten slick i ansiktet.

Sen var det jag som skulle fixa till håret och jag har en underbar frissa som jag haft i många år, hon tonar och klipper verkligen så att jag blir nöjd.

Efter det var det ett pass på gymet och jag var lite trött innan, men efter en timma där så vaknade livsandarna till ordentligt.Efter ca fyra månader med träning två dagar i veckan så märker jag skillnaden i mina ben och armar. har ökat på lite i tyngderna och det känns verkligen härligt. 

Har hämtat mina nya glasögon i veckan på SmartEyes och är jättenöjd, två par enkelslipade glasögon för 2000:- och snygga är dom också. Det var Sylvia som tipsade om att hon varit där i Stockholm och ja, jag kan verkligen rekommendera detta till dom som vill byta ibland och inte vill lägga en massa tusenlappar på nya glasögon. Bra bemötande och duktiga optiker.

Min nya dator fungerar så jättebra och jag har vant mig vid den stora skärmen och insett fördelarna med den. Det är något visst med en ny dator som är både snabb och inte full av en massa onödiga sakerLer).

Jag önskar Er alla en härlig vårhelg!

4 kommentarer:

  1. Hejsan Berit!

    Att er Hugo är till stor glädje förstår jag verkligen och så härligt att han inte är rädd för att gå till veterinären.

    Att få gå till frissan och bli ompysslad är verkligen härligt. Jag känner att det börjar bli dags, för jag är alldeles för långhårig. Visst är det konstigt att ena veckan är håret alldeles perfekt och veckan därefter alldeles för långt och hopplöst att få någon stil på?

    Jag har också nya glasögon, alldeles för dyra när jag ser vad du har betalat, men jag trivs med dem i alla fall.

    Jag hoppas att ni får en riktigt trevlig helg!
    Varma kramar till dig och Lennart!
    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hejsan Berit!
    Tack för goa kommentarer!
    Här händer det massor ska jag säga. Så härligt pigg du låter och undra på de. Nya glasögon och vårfin i håret och kroppen mår bra efter gympapassen. Njut av livet!

    Jättekul att du är nöjd med glasögonen. Nu har jag haft mina i över ett år och de är toppen.

    Nu ska du ha en riktigt varm och fin helg vännen. Kram Sylvia.

    SvaraRadera
  3. Full rulle som vanligt!
    Här är lite avlslaget fn. Jag bara längtar till den 18/5, då jag kan vara i sommarstugan, så länge jag vill.
    Barnbarn passar vi ibland, och ibland sover ngn över, så man får rå om dem lite extra.
    Sist hade vi Elin, storasyster, och vi gjorde inbjudningskort på datorn till föräldrarnas sommarfest, samt sydde en liten duk med en påskkyckling, så hon lärde sig korstygn för första gången.
    Kram och glöm inte att stanna upp och njuta av våren!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Hej, Berit!
    Att ha en bra damfrisör är en lycka för det kan bli helt tokigt annars. Så var du fin i håret när du skulle till gympan. Härligt att dina muskler o leder orkar med sådant, men det gäller att ta det lite varligt. Jag är ju sån att det ska gå fort att komma i god form och då överarbetar jag med värk som resultat...att man aldrig är sig.
    Svårt att inse att kroppen inte orkar och förbannad/ledsen blir man också.
    Ny dator är ju gott att ha men det tar lite tid att hitta alla finesser, du vet dom där man kan leva utan ;-)
    Jag hade tänkt investera i en plattskärm till min dator men den gamla tjocka jag har är helt perfekt med bra färger och kontraster så den får väl hänga med tills den lägger av.
    Hyreshöjning retroaktivt fr. 1/4 samt oplanerad restskatt är ingen höjdare, som man säger så.
    I dag har jag haft hemtjänsten, nytt folk igen, som tvättat i tvättstugan med "divergerande" resultat :-(
    Man ska vara tacksam för det man får trots höjd avgift.
    Anders Borg får gärna höja pensionerna NU, inte nästa år, om det nu blir av vill säga?

    Önskar dig en trevlig påskhelg!
    Kramen, Agneta

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!