tisdag 8 september 2009

Lite höst på gång


Javisst, känns det att hösten är på gång. Lite mörkare på kvällarna och det börjar bli mysigt att tända ljus igen. Jag gillar hösten ända fram till November, då vill jag helst gå i ide:-).

Idag har jag fikat med en väninna, min äldsta som jag känt sedan jag var 17 år. Vi känner varandra utan och innan och har haft mycket hjälp av varandra under åren med goda råd och allt möjligt när tillvaron kärvat till sig lite. Vi brukar träffas på Frölunda Torg och ta en fika sen kikar vi runt lite i affärerna och kanske blir det något shoppat ibland. Idag var jag så himla slösig så jag nästan skäms. Köpte ett par bruna ganska dyra jeans och så en underbar blus i tunt siden, inte så billig den heller. Tur att maken inte läser min blogg:-). Nu får jag inte shoppa något på ett bra tag.

Vi håller på med köket nu och istället för att köpa helt nytt kök har vi lämnat in våra luckor för målning. Ett bra alternativ tror vi och mycket billigare. En ny köksfläkt i rostfritt blir det och så nytt golv, ekparkett lackat denna gång. Det bästa med det här är att man får ju rensat i alla skåp och jisses så mycket onödigt jag hade där. Skall ta kort när allt är färdigt så får ni se hur det blev.

Nu skall vi passa på att grilla idag, vädret är riktigt skönt just nu och det gäller att passa på.

5 kommentarer:

  1. Hejan Berit!

    Varmt tack för gratulationen på min årsdag!

    Visst känns det att det är höst på gång. På vår uteplats når solen inte upp över äppelträdet längre, inte ens mitt på dagen och då är det höst!
    Så härligt att få nytt och fint i köket, det skulle vi också behöva. Det är över 30 år sedan vi satt in den inredning vi har nu. Vitvarorna är utbytta och nytt golv har vi lagt in, men skåpen är desamma.

    Hoppas ni får en skön grillstund.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Så fint med fikastunden! Hoppas att ni hade riktigt mysigt!
    Och renovering är på gång läser jag.... Det blir tjusigt!
    Kram fr syrran!

    SvaraRadera
  3. Ja vi lever en gång och man måste ju få unna sig något fint ibland
    Din karl kommer att se hur snygg du är och då blir det ju delad glädje
    Vi har också nyss bytt kök och det så kul

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med en shoppingtur med en bästis och kul att du hittade något som passade dig.Visst måste man få slösa ibland och det behöver ju inte alltid redovisas :-) Jag var också på en shoppingrunda med min granne igår och vi hade en jättetrevlig dag.Det blev ju inte mycket shoppat, endast en grå kofta i bomull.

    Kul att du gillade yogakursen.
    Att byta köksluckor är ett jättebra alternativ. Det blir ju genast ett nytt fint kök för en billigare penning. Ska bli spännande att se hur fint det blir när allt är klar.
    Här har vi ett härligt höstväder just nu.
    Ha det så gott.
    Kram Sylvia

    SvaraRadera
  5. Verkar som många vill ha nya köksluckor så här års. Jag har köpt färg för att rolla över mina för inte gör Wallenstam det inte. Dom har inga pengar säger dom. Men dom höjer hyran. Men man ska ju trivas också. Får väl se hur det blir för min rygg har börjat bråka igen.
    Lycka till med måleritet och nya kläder...härligt! Kan man gott behöva unna sig. Livet ska levas.
    Frölunda torg har jag varit på ofta förr och där finns många butiker...:-))
    Kram, Agneta

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!