lördag 27 februari 2010

Plusgrader



Äntligen plusgrader, nu börjar det ta på snön och jag blir så lycklig för allt som försvinner.
Vårt tak har varit ganska så mycket snö på, men nu hör man hur det brakar till och så försvinner lite varje dag. Underbart!!!

Veckan har varit ganska så lugn och skön, förutom besök hos tandläkaren. Jag gillar inte alls att gå dit. Inte är jag rädd för att det skall göra ont, men att ha en massa saker i munnen det tycker jag inte om:-). Får lite panik och kan inte andas. Så min största fasa är när det måste göras avtryck. Nåväl, det behövdes inte denna gång, det var en krona som hade gått sönder lite och det fixades ganska så snabbt. Något som jag blir upprörd över är priset man får betala. Det är säkert många som inte går till tandläkaren bara för att det är så dyrt och det tycker jag inte är rimligt att det skall vara så. Tänderna skall ju räknas in som all annan sjukvård.

Nu är det snart slut på OS och det skall bli riktigt skönt att få titta på lite vanliga TVprogram:-). Vi kan ju vara  stolta över vår duktiga deltagare som tagit hem medaljer. Hade gärna sett curlingmatchen inatt, men orkade inte:-).Ikväll skall vi titta på 3-milen damer och det blir säkert spännande.

6 kommentarer:

  1. Hejsan Berit!
    Jag sitter och ser slutet på Melodifestivalen och den här gången hade jag och "svenska folket" samma åsikt. Anna Bergenstråle är en fantastiskt sångerska och låten var bra och passade henne och Peter Jöback är ju alltid Peter Jöback.

    Här töar det också för fullt och det har känts riktigt vårligt när solen tittat fram.

    Jag gillar inte heller att gå till tandläkaren och får som du lite panik när jag ligger där och inte kan få luft. Jag glömmer att andas och när jag sedan måste ta ett andetag sväljer jag en massa vatten och geggel, äckligt är bara förnamnet.

    Ha en fin söndag och nästa vecka är ordningen återställd i TV-tablåerna igen.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej syster! Tack för din kommentar som du skrev precis innan jag uppdaterade.
    Visst är det skönt med tö-väder, och mina snödroppar och vintergäck kan man nu se i rabatten. Inte utslagna förstås, men de är på god väg.
    Ha det nu riktigt bra!
    Kram fr syster Yster

    SvaraRadera
  3. Det där med avtryck hos tandläkaren är verkligen en riktig rysare :-o. Har gjort det några gånger pga bettskena.

    Ingen blir väl lyckligare än jag över att slippa detta os, jösses vad jag är trött på det.

    Kramizzar
    Marketta

    SvaraRadera
  4. Ja så mycket för dem plusgraderna :( Massa vatten överallt som nu är is igen för nu är det minnsann minus igen !!!
    Hoppas du haft en bra helg vännen? Jag har vart utan internet och telefon här och det var inte så skoj. Men nu är jag tillbaka igen!!

    Massa kramar

    SvaraRadera
  5. Inte är du ensam om dina åsikter om tandvården! Usch, så dyrt det är. Jag anser att tänderna är en del av kroppen och ska behandlas därefter.
    Vem sjutton kan andas med en massa jox i munnen? Inte jag heller. Fy katten :-( Känner hur paniken börjar komma för det är dags här också.
    Jag såg curlingen i direktsändning och attans vilken rysare det var. Gillar curling och anser att dom kan visa det lika ofta som den eviga fotbollen...
    Ha det gott!
    Kramen, Agneta

    SvaraRadera
  6. Hejsan Berit!
    Här är det kallt igen och i dag tog jag en cykeltur till OBS stormarknad.
    Jag såg fram mot en härlig tur men det var så halt så jag måste gå med cykeln.
    Kallt blåste det också så jag fick sätta upp huvan på jackan fast jag hade mössa och då blev det mer behagligt.
    Men jag handlade en hel del så jag var så glad åt cykeln och traskade glatt hemåt igen.
    Det blev min promenad för i dag för jag var ganska nöjd när jag var hemma igen.
    Ha det så gott kram U-B

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!