måndag 22 mars 2010

Snart är det påsk

vartavlatema

Tänk nu är det snart påskveckan, otroligt. Påskhelgen är en av dom högtider som jag gillar allra bäst, kanske för att det är en vårhögtid:-).

Att få göra iordning med lite påsksaker och sätta penseer i kruka, ja men det är ju bara så härligt.

Igår var vi på kalas igen hos sonen Magnus som fyllde år och vi åt så jättegott, rullar med pasta och spenat och en jättegod tomatsås till och så daijmtårta igen, jag som älskar det:-). 

Jag har fått problem med en fot, vet i katten vad jag gjort. Det är en sena som bara gör så ont när jag går och idag var jag på Apoteket och köpte ett skydd att linda runt foten så får jag se om det hjälper. Jag som älskar att gå på promenad kan faktiskt inte göra det just nu, men hoppas på att det bara är något tillfälligt som snart går över. Skall på hälsokontroll imorgon så jag får väl fråga då:-).

Snön är nästan helt borta här nu och så fort det gick när det väl började. Vi skall ta hem husbilen nästa vecka så det är verkligen skönt att nu är nästan all snö borta innan dess.

Visst är den fin min animation med mitt namn som jag gjort?

Ha en go vecka!
Beritnamnliteanimation

7 kommentarer:

  1. Hejsan Berit!
    Jag brukar alltid sätta några krukor med penséer till påsk, men i år vete katten om det blir av.
    Hoppas att du får hjälp med din fot. Jag har haft en höft som bråkat med mig lite, men det går bra att promenera i alla fall. Inte kan det vara så att vi börja bli gamla Berit?
    Din animation är jättefin!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ah så du har din animering färdig nu :0) kul
    Penseer bruka rinte finnas att köpa här förrän i början av maj
    Sök hjälp för foten det är ett elände när man inte kan gå somman vill

    SvaraRadera
  3. Visst är påsken en fin helg och visst är det en härlig tid som vi går till mötes. Snart får vi glädjas av blommor och grönt!
    Hoppas du får ordning på din fot. Att inte kunna röra sig och promenera utan att få ont är inta alls kul.
    Din animering är jättefin.
    Ha det gott!
    Kram Sylvia

    SvaraRadera
  4. Jättefin animering! Har du gjort den på någon kurs?
    Aj, aj inte bra med foten, sök hjälp om det går inte går över. Rådet får du av...
    ...syster Yster.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Nu är jag här igen!
    Så roligt att William trivs hos er fortfarande!
    Du, snart börjar han i 0-klass, så fort tiden har gått!
    Imorgon träffar jag mina små änglar. Fritids skall spela teater för alla föräldrar, och vi är också inbjudna, det tackar vi för.
    På kvällen blir det våfflor!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Jättefin animation!!

    Påsk ja. Nej jag pyntar inte. Kanske en eller annan kyckling som ungarna gjort på skolan men inget mer.

    Hoppas du får en fin helg vännen. Jag skall dra iväg i morgon till Stockholm och kommer tillbaka på söndag :)

    Massor av kramar

    SvaraRadera
  7. Men goaste vännen, är det din tur att ha eländig värk nu, attans då! Hoppas verkligen du får ordning på det så vi snart kan träffas och lösa världsproblemen igen;)
    Må så gott och njut av dagens underbara vårväder.
    Kram

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!