lördag 29 maj 2010

Sommar i sikte

LCSumG10
Tack Susan för härlig sommarhälsning och det verkar faktiskt som vi skulle få lite sommar nu ett par dagar.

Veckan har försvunnit i raketfart och jag vet inte vad vi gör, men dagarna bara försvinner:-).

I Onsdags tog vi husbilen med William och Hugo och ställde kosan till Borås Djurpark. Det var så roligt tyckte vi alla tre, Hugo fick vara i husbilen då man inte får ha med hundar in i parken. William älskade att titta på alla djuren på savannen och vi hade tur att det var matdags också. Sen var det geparderna som fått åtta stycken ungar och mamman hade verkligen fullt upp med alla sina små busfrön.
Ja, det blev en heldag för oss alla.

Bakade mitt surdegsbröd i Fredags och det blev så gott, har fryst in resten av surdegen och tar fram till nästa bak. Nu börjar jag få lite känsla för detta med surdeg. Inte helt lätt i början att det skall bubbla lite när surdegen är klar att använda.

Idag har vi hälsat på Laban, dotter Gunilla har blivit med hund och det är en labradorvalp som bara var så underbart söt. Svart och så bedårande. Vi hade inte Hugo med, dom får bekanta sig med varandra lite när Laban har blivit hemma hos Gunilla och Stefan(svärson). Laban verkade så lugn och raka motsatsen till våran Hugo, men det kanske var bara idag, första dagen i nya hemmet.

Hugo har tagit sina stygn och det gick jättebra, han verkade inte känna det alls. Han är fortfarande lika glad för att besöka veterinärmottagningen trots att han blev lämnad där för operation förra veckan. Tratten får han nog ha ett par dagar till för att såret skall bli helt läkt, men nu verkar han ha vant sig vid den och busar och leker som vanligt.

Imorgon är det Mors Dag och det blir grillning här hos oss om vädret håller i sig. Bakade en browniekaka idag som jag skall bjuda på imorgon med lite vispad grädde. Nytt recept och tänkte testa och se om det är något som jag gör om igen:-).

beritrossigtag

2 kommentarer:

  1. Hejsan Berit!
    Jag måste ju erkänna att jag är lite avundsjuk på dig som får gå på djurparken med ditt barnbarn, sånt är ju så roligt.

    I morgon kommer sönerna med sambosar hit på söndagslunch. Kyckling ska det bli och rababerpaj till efterrätt.

    Hoppas att ni får en riktigt fin Mors dag med bra grillväder!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Idag har vi haft heldagsregn, men imorgon är det utlovat SOL! Hoppas på bättre väder till helgen, då vi på lördag ska ha syskonträff i Småland. Vi brukar sitta ute för vi är många. 4 syskon med barn och barnbarn och flick/pojkvänner. Tyvärr orkar inte Henke följa med. Synd!
    Nu räknar jag ner dagarna, det är 5 arbetsdagar till jag ska vara ledig i 14 dagar. Då ska vi till sommarstugan. Då ska jag sitta på rumpan i 14 dagar, och titta på sjön. Det är bästa avkopplingen som finns. Lite, ska jag nog jobba i skogen förstås, det är alltid något litet träd som skymmer utsikten....
    Ha det gott, syrran!
    Kram Karin

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!