tisdag 11 augusti 2009

Golf med åska





Ja golf blev det, men inte så mycket som vi hade tänkt oss:-). Vi tog husbilen till Gränna och nästa dag åkte vi till Vadstena Golfbana och vädret var underbart. Hugo fick följa med ut på banan och som vanligt så var han helstressad till att börja med. Bollar är ju hans liv kan man säga, men efter några hål så lugnar han ner sig och inser att det är ingen ide. Vi spelade riktigt bra och det enda som irriterade var några killar framför oss som var lite långsamma och vi fick vänta vid varje hål. När vi närmade oss hål 13 började det mullra och mörkna på himlen. Jag som är livrädd för åska på golfbanan (inte annars) fick ju stora skälvan och ville av banan så snabbt som möjligt. Lennart tyckte väl att jag var lite nojig, men han vet ju nu att vid åska går det inte att rubba mig så vi kutade iväg mot husbilen närmaste väg.

Tur var väl det för sen öppnade himlen sig med både hagel och regn och blixtar och knallar kom i massor.
Vi parkerade husbilen på Vadstena camping och det blev bara en kort promenad mellan skurarna med Hugo. Vi vaknade av regn idag på morgonen och bestämde oss för att åka vidare och det blev till Lidköping, en härlig liten stad som vi besökt innan. Ikväll har vi grillat en god köttbit och suttit och njutit av kvällssolen.

Imorgon bär det hemåt igen för att ladda om för Legoland i helgen med barnbarnet William och hans pappa.


Middagen i Gränna på Hamnkrogen var underbart god. Jag åt Röding tillagad på ett underbart gott sätt och Lennart Rimmad oxbringa på gammaldags vis. Allt var underbart gott och vi satt ute i solskenet och bara njöt av mat och folkliv runt oss. Det gäller att ta vara på alla härliga stunder i livet:-) och det här var ju vår försenade bröllopsdagsmiddag så det var lite extra lyxigt.

7 kommentarer:

  1. Hej kära syster!

    Tur att ni hade husbilen tillhands när ovädret kom!

    Vilken fin middag ni åt, hoppas att ni njöt riktigt av både mat och varandra!
    Jag tycker också om Lidköping, jag har suttit på Torget i min ungdom, det var min födelsedag. Och Björn föreslog vi skulle titta i juvelerarbutiken. (undras om den finns kvar) Där fick jag ett fint pärlhalsband.

    På fredag åker vi till stugan, och jag har 3 veckor semester. Då blir jag osynlig här!

    Kram till er båda, och ha det så trevligt i Legoland.

    Från syster Yster

    SvaraRadera
  2. Hejsan Berit!

    Så underbart att läsa om hur ni far omkring och golfar och har det allmänt trevligt. Du vet det där med TID, ni är verkligen duktiga på att fylla den med positiva och roliga aktiviteter.

    Tur att ni hann in innan ovädret började på allvar. Här är det lite grått och mulet idag, men än så länge är det uppehållsväder.

    Ha det nu riktigt trevligt på Legoland!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  3. Hejsan Berit!
    Så blev det en golfrunda men vilken otur att regn och åska skulle förkorta det hela. Jag är precis som du när det gäller åska....vill inomhus så fort som möjligt.
    Ha det nu så trevligt i Legoland med William.
    Tack snälla för grattishälsning på namnsdagen.
    Kram Sylvia

    SvaraRadera
  4. Hejsan Berit!
    Länge sedan jag var här men dess roligare att läsa om golfturen.Synd att åska och regn kom så ni måste hasta till husbilen.
    Men det måste kännas tryggt med den.

    Vilken härlig mat röding och oxtunga lika gott vilket som.Klart man måste fira sådana dagar lite extra.

    Hoppas nu ni får det lika trevligt i Legoland med William.
    Kram U-B

    SvaraRadera
  5. Ja du väderet igår lämnade en del att önska. Jag gick inte ens ut på förmiddagen för det var liksom monsun regn utanför.

    Men tur ni hade er husbil i alla fall.
    Nu skall jag sätta mig ner och gå igenom alla bilder från Madonna konserten ordentligt här.

    Hoppas din onsdag vart fin nu Kramar Linda

    SvaraRadera
  6. Åska och blixt ska man ha respekt för, anser jag. På en golfbana dessutom, som är så öppen och det har ju hänt en del olyckor, så jag förstår dig så väl så.

    Jag har fotat den vackra Mölndalsån i strålande väder och visst är den vacker ;-)Så får folk säga vad dom vill om den saken!

    Trevlig tur till Danmark!
    Kram, Agneta

    SvaraRadera
  7. Ja röding/öring är god om den är färsk.
    Tyvärr så kan den var gammal på matställen.
    Åskan brakade till här i går eftermiddag helt oväntad
    Det var strålande solsken och rätt som det var så började det mullra och regnet vräkte ner

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!