torsdag 6 augusti 2009

Lite halvförkyld




Lite trött och lat har jag varit några dagar. Lite ont i halsen och allmänt risig. Ok, det går väl över, men jobbigt när det pågår:-). Regnet gjorde väl inte saken bättre, men det kan jag inte skylla på idag. Solen skiner och varmt och härligt är det.

Inte har jag gjort speciellt mycket denna veckan, jo jag har bakat bullar och surdegsbröd kom jag på nu, alltid något vettigt:-)).

Vi har funderat på golf i Grännatrakterna till helgen, får se hur det blir med det. Svärsonen skall dra ut oss på Lördag och kanske vi blir inspirerade då:-)), hoppas på det. Golfen har varit så bedrövligt långt borta i sommar. Vadstena på Måndag hoppas vi på, skriver om det blir något:-).

Vi har just suttit ute och ätit en god middag med hälleflundra, romsås och våra egna potatis, mums var det. Vi grillade marulk i veckan efter tips, men vi gillade det inte alls, undrar om vi gjorde något fel kanske?






3 kommentarer:

  1. Hoppas att du känner dig bättre nu, förkylningar i sommarvärmen är inte roligt!
    Vad flitig du är med ditt bakande! Det låter så gott så. De matbröden jag har bakat kan man räkna på ena handens fingrar...
    Må gott, vännen min!
    Kram syster Yster!

    SvaraRadera
  2. Inte ska du väl bli förkyld nu i sommarvärmen! Jag läser i bloggarna att det är många som är dåliga nu - kan det vara något datavirus månne??

    Krya på dig!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  3. Hej Berit.
    Nu hoppas jag verkligen att du är pigg och frisk så du kan spela golf och gotta dig åt god fisk på grillen;) Marulk har jag inte ätit på många år men bara namnet låter ju lite osmakligt så jag tror dig, det var säkert inte så jättegott.
    Kram

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!