tisdag 20 oktober 2009

Nyklippt

Den här underbara skyddsängeln har jag fått av Astrid. Tack Astrid för den.

Ja, idag har jag varit hos frissan och blivit stylad lite. Inte mycket hon klipper, men topparna måste klippas lite och så lite färg i också:-). Jag tycker bäst om det andra veckan efter klippning, då har det på något sätt växt till sig lite.

Har installerat Skype på min bärbara och har just pratat med barnbarnet Emma för första gången sen hon åkt till USA för att arbeta som aupair, spännande och så härligt att kunna prata med henne. Ja, jag såg henne också för hon har webkamera, vilket inte jag har:-)). Tänk om detta hade funnits när sonen Magnus var ute och reste ett halvår när han var 17 år. Då fanns inte ens möjligheten med mobil på samma sätt som nu.

Imorgon är det lille William igen och jag får se vad vi hittar på för skoj innan farfar kommer hem kl. 13,00. Han har jobbat lite på fm i tre veckor nu, men nästa vecka är han pensionär igen:-).

8 kommentarer:

  1. Så du har varit till frissan och stylat dig...hmhm. Jag skulle också behöva det.Färgningen brukar jag fixa själv innan så blir det några kronor billigare. Det är fantastiskt med Skype och att samtidigt kunna se varann är ju jätteskoj.Ha nu en trevlig dag med Williams i morgon vad det nu blir för kuligt.
    kramen Sylvia.

    SvaraRadera
  2. Håret växer med raketfart ibland, så visst behövs det klippas allt som oftast. Jag ska gå på fredag till min frissa, men det där med färg...nej jag hoppar över denna gången med! Är en riktig fegis! Tänk om man ångrar sig!!
    Kram och en riktig bra vecka!
    Syster Yster!

    SvaraRadera
  3. Hejsan Berit!
    Visst är det härligt att få gå till frissan, men jag säger som du, man trivs som bäst med frisyren efter någon vecka.

    Skype är jättebra. Det tog lång tid innan Eva kom sig för med att installera det på sin dator, men då betalade jag in 10 EURO och så ringde jag med Skype till hennes vanliga telefon. Det blev jättebilligt. En halvtimmes samtal kostade bara runt 5:-. Nu när hon äntligen har Skype hon också är det ju helt gratis. Fast vi har haft en del problem med dålig förbindelse, men i söndags var det helt perfekt.

    Ha det gott Berit!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  4. Härligt att gå till frissan och skämma bort sig själv lite!! Borde göra det oftare än vart 4 år jag *S*

    MEn jag skall färga mitt hår igen på fredag det är alltid nåt det :)

    Hoppas du får en härlig onsdag Massor av kramar

    SvaraRadera
  5. Hejsan Berit!
    Så skönt att få håret klippt det skulle jag också behöva.Men jag tror jag putsar luggen lite så går jag närmare jul för det kostar ganska mycket.Där jag går just nu tar dom 400: kronor men det blir ju fint också.
    Ha en bra dag kram U-B

    SvaraRadera
  6. tekniken går på många bra vis framåt, det blir enklare och framför allt billigare att hålla kontakten från långtbortistan.

    skojigt med ny frisyr! nu ska jag snoka på lite till här :)

    tjo!

    SvaraRadera
  7. Men visst känns det lite lyxigt att gå till frissan :-) Färga/tona håret gör jag ibland, men själv. Finns många bra preparat i butikerna. Brukar testa med färgad Mousse, som går att tvätta ur, för att se om färgen passar.
    Jasså, farfar kan inte hålla sig borta från jobbet.Blir han väl ung på nytt:-)
    Kram, Agneta

    SvaraRadera
  8. Hej Berit.
    Så roligt med Skype, det är ju fantastiskt, måste lära mig det också, jag har ju mina en bit bort som du vet.
    Jag klippte mig i morse, en dm försvann raskt när jag snodde ihop håret i en svans, klippte rätt av, ner i toastolen. Det du, modigt, va?

    Ha det nu så skönt i helgen och var rädd om frisyren, det är fuktigt ute.
    Kram

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!