lördag 30 oktober 2010

En annorlunda vecka än vad vi tänkt

 

 

regn

Ja, väl hemma från Sälen och allt gick bra så blev veckan som gick inte riktigt som vi tänkt.

Vi skulle ha William hela Tisdagen då det var studiedag på Fritids och vi tänkte ta bussen in till Göteborg. Inte blev det så, maken fick kräksjukan på Måndag natt och det är inte att leka med. Han var jättedålig och det var bara att ringa återbud till sonen om William. Ville ju inte smitta ner alla där också. Maken har legat pall i fyra dagar och det är först nu som han repat sig och börjat äta igen. Jag har klarat mig hittills och jag hoppas innerligt att jag slipper. Hade den förra vintern och det var så hemskt med en fruktansvärd magvärk och kräkningar.

Hugo och jag har fått klara oss själva med promenader och det är inte lika roligt att gå ensam märker jag:-).

Idag har jag städat och sen har vi varit och inhandlat lite blommor, två orkideer och det kändes så härligt att ha fått ordning på huset igen:-).

Nästa vecka är det höstlov här för barnen och då blir det lite mer William och då får vi ta igen det vi förlorade denna veckan. Kanske ett besök på Universeum där vi har årskort eller något annat museum. William gillar verkligen att gå på museum och det gör vi med.

Ha en go helg alla!
Beritnamnliteanimation

7 kommentarer:

  1. Usch, kräksjuka är verkligen inte vidare. Jag har inte haft det sen 1996, det var det året maken och jag träffades, så det är ganska lätt och komma ihåg.

    Kramizzar
    Marketta

    SvaraRadera
  2. Hej, Berit!
    Men uschyanimej då, så trist för Lennart och dig med. Hoppas innerligt att du klarar dig undan, för sådant "tar" ordentligt på krafterna. Åldern börjar göra sig påmind...
    Hoppas också att polisen får tag på alla galningar som härjar så att folk i lugn o ro kan åka till stan.

    Förstår att Universeum är spännande för William som börjar bli riktigt "stor" nu ;-)

    Hoppas att ni får en fin och "frisk" vecka med mycket roligt!

    Men visst piggar några vackra blomster upp i mörkret. Min vita orkidé blommar villigt sedan flera månader tillbaka och nu har jag hittat två nya skott :-)
    Glad blir man av "det lilla" numera.
    Ha det nu så bra!
    Kramen, Agneta

    SvaraRadera
  3. Usch och fy för kräk-sjukan. Det är något så fruktansvärt jobbigt för kroppen. Hoppas du nu ska klara dig. Nu får ni säkert en fin vecka med William och så kul att han gillar museum och en del av dem är riktigt spännande även för ungarna.

    Ha nu ett skönt höstlov :-)
    Kram Sylvia

    SvaraRadera
  4. Stackars Lennart!

    Jag hoppas att han återhämtat sig nu och att du får sällskap på Hugo-promenaderna nu och att du ännu klarar dig. Sån där magsjuka vill man inte ha, det är ju det värsta som finns.

    Ha en fin fortsättning på söndagen!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  5. Jag mådde lite tjyvtjock en stund idag men nu är det bra så jag hoppas att det bara var tillfälligt
    Magsjuka är så jobbigt
    Hoppas att du klarar dig

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Hoppas att Lennart är frisk igen, och att du och Hugo har klarat er. Men hundar får kanske inte kräksjuka?
    Årskort på Universium det låter som en bra idé!
    Önskar dig allt gott!
    Kram syster Yster

    SvaraRadera
  7. Hej Berit.
    Nu har du förhoppningsvis haft en skön vecka med William och frisk make?
    Så vackert det ser ut att vara i Sälen med all snö, jag är ju barnsligt förtjust i snö så jag hoppas det kommer mycket denna vinter också, förhoppningsvis till advent;)
    Må så gott och ha en skön söndag.
    Kram!

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!