torsdag 23 juli 2009



Ja, paraply det har varit ett måste idag här i Göteborg med omnejd:-). Jisses så mycket regn det kommit hela dagen. Nu börjar det lätta och ljusnar bort i kanten.

Vi åkte hem i Söndags från Karlsborg då väderleken inte såg så bra ut. Så nu blir det hemma tills på Lördag, Söndag nånting ditåt och sen bär det iväg mot Österlen och kanske lite golf om vi kan komma oss för:-). Vi har varit så dåliga med golfen i år, har inte känt riktigt för det och går och väntar på att lusten skall komma tillbaks för att dänga till bollen igen:-)).

Det har inte saknats sysselsättning här hemma, gräset hade vuxit till sig bra och tvätten hopade sig och så har jag varit i stora staden på lite shopping med dotter Gunilla.

Ikväll skall vi ut och äta på en Grekisk restaurang här i Göteborg med dotter Gunilla och hennes familj och det ser jag framemot. Oftast är det god mat och många olika smårätter att välja på och det gillar jag.

Jag kommer med lite rapporter från Österlen och förhoppningsvis något foto också fast jag oftast glömmer kameran hemma:-)).


5 kommentarer:

  1. Här har varit ganska hyfsat idag. Varmt har det varit, men lite halvmulet, nu påstås det att vi ska få regn inatt i stora mängder, vi får väl se hur det blir med det.

    Jag kan tänka mig att det varit en hel del att fixa med när ni nu varit borta ett tag. Med allt regnande så växer ju gräset så det knakar.

    Ha det så gott!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej syrran!
    Typiskt att det är mycket att göra när man varit bort ett tag. Ogräset tar aldrig semester!!
    Ha en skön tur till fagra Österlen!
    Kramis från en som jobbar och sliter några veckor till!
    Syster Yster

    SvaraRadera
  3. Hejsan Berit!
    Ja, det är ett evigt regnande till och ifrån här också.Nog finns det att göra när man har varit hemifrån ett tag och har man hus så är det ofta tomten som tar stryk mest. Grekisk mat gillar jag.Spännande med alla små olika rätter.

    Hoppas nu ni får sol och vackert väder när det bär iväg till Österlen. Synd ni inte kunde stanna i Stockholm lite längre tycker jag men det går ju flera tåg som man brukar säga.

    Ha en trelig helg.
    Kram Sylvia

    SvaraRadera
  4. I ett hem finns alltid jobb! Efter en resa blir det ju lite extra med trädgården och tvätten också.
    Men nu är det dags att börja packa igen, förstår jag.
    Hoppas ni får det trevligt och att solen skiner på hela Österlen.
    Ni tar väl med klubborna utifall det blir tillfälle till en golfrunda om vädret visar sig fr. den snälla sidan.
    Trevlig resa!
    Kramen, Agneta

    SvaraRadera
  5. Ja du. Jag har sagt det förr. Jag bad om svalare väder ingen syndaflod. Men nu verkar det värsta regnet ha lagt sig i alla fall.

    Hoppas du har du fint. Har inte vart runt på nätet så mkt sista tiden. Mkt annat som händer nu när maken har semester.

    Massa kramar Linda

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!