fredag 17 april 2009

Åter en rolig och solig dag



Tack Mailis för den fina awarden! Blev sådär glad och varm av den.

Idag vaknade vi till en solig och härlig dag och det var skidåkning direkt på morgonen efter frukost. Det var ganska så isigt i backarna innan solen värmt upp och vi råkade hamna i en ganska så brant backe utav misstag. Jag gillar ju gröna backar dom passar mig bra nu för tiden:-). Ja, hur skall jag komma ner tänkte jag, jag vågade bara inte. Vad gjorde jag tror ni? Jo, jag tog av skidorna, maken tog dom, jag satte mig på rumpan och åkte ner så:-). Det blev en väldig fart och jag tyckte nästan det gick lite väl fort. Barnbarnet Emelie filmade och dom andra skrattade så dom kunde knappt ta sig ner själva.

Vi har tittat på filmen och jag kan säga att kom den ut på YouTube så hamnade jag snart i fokus, den är verkligen rolig, men nej något YouTube blir det inte:-)).

Jag har iaf lockat fram det bästa skrattet för dagen och jag tycker att alla i familjen borde tacka mig för det:-)).

Ikväll skall vi gå ut och äta mat på en restaurang i närheten som heter Fjällgården, skall bli gott och lite skönt att inte behöva laga något själva. Vi grillade korv på terassen efter skidåkningen när vi kom hem och det var bara så gott!

Nu är det bara en dag kvar och solen skall visst visa sig imorgon också, men jag skall kolla backarna bättre där vi skall åka, var så säker på det!

4 kommentarer:

  1. Hej syrran!
    Ja ner kommer man alltid, på något sätt!!!
    Önskar er fortsatt bra dagar i Sälen!

    Stort tack för awarden som nu är på bloggen, och även ivägskickad till några andra vänner!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Hejsan Berit!
    Tänk vad jag känner igen mig jag har råkat ut för samma sak när jag inte såg att det var svart pist.Men jag lyckades ta mig ner med att åka sakta sida till sida och gissa om jag var glad när jag var ner välbehållen.
    Nu fick jag mig ett glatt skratt när du delar med dig så himla kul.Jag skulle vilja se den filmen den är säkert väldigt underhållande.
    Ha det så skönt och njut av sista dagen i backen.
    Kram U-B

    SvaraRadera
  3. Hej Berit
    Kul att läsa om dina bravader i skidbacken. Visst är det kul att bjussa på sina missöden.
    Må gott och hälsa Hugo ( en ny vovve? )

    SvaraRadera
  4. Hej Berit.
    Hm, jag vill se dig på YouTube, det vore en höjdare;)
    Landet bortom haven var väldigt bra, det håller jag med om.

    Nu börjar det väl bli fikadags, tycker du inte det?
    Kram

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!