måndag 20 april 2009



Tre i veckan Vecka17

Det var en gång...
1. Vilken bok läste du senast?
2. Vilken läser du nu?
3. Har du lånekort på biblioteket?

Svar:
1. Landet bortom haven av Tamara McKinley, en mycket läsvärd bok.
2. Inte någon speciell för tillfället, har blivit kokböcker mest som jag älskar att läsa.

3. Ja, det har jag, men har inte använt det så mycket senaste åren. Förstår inte varför, jag älskar att gå där och titta och nosa på alla böcker.

Hemma igen efter härliga dagar med skidåkning och promenader samt god mat inte att glömma.
Idag är det stora tvättdagen och så fick jag helt plötsligt för mig att baka bröd. Ett recept med korngryn och dinkelmjöl som skulle vara så bra för blodsockret och då måste jag ju prova det:-).
Dom är klara nu, men inte avsmakade ännu.

Försökte mig på en "tut" i gruppen jag är med i, funkade inte alls, mitt PSP verkar ha fått fnatt idag, får försöka ikväll igen:-).



6 kommentarer:

  1. Hej! Här har jag inte varit förut, vilket trevligt ställe! Åka på rumpan nerför backar, det gör jag när jag åker längdskidor! Då förstår du vilken rädd liten höna jag är!
    Jag läser också helst kokböcker, har just avslutat Per Morbergs fina nya!
    Ha det gott i vårsolen!

    SvaraRadera
  2. Härligt att vara hemma igen.
    Tak för boktips kanske jag läser en dag när jag får tid över till det. Minns inte sist jag kunde läsa en bok om jag skall vara ärlig. Barnen tar all tid nu förtiden men ja ja så är det att vara småbarnsmamma helt enkelt.

    Hoppas du inte drunknade i tvätten nu Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Hejsan Berit!
    Skönt att höra att ni är hemma igen hela och med armar och ben i behåll. Dinkel har jag aldrig provat att baka på trots att det odlas det här på Gotland. Du får rapportera om ditt recept funkade och blev resultatet bra kanske man kunde få ta del av det? Receptet alltså!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  4. Det var tydligen nyttigt med snö och skid(-bakåkning)...ha ha ha. Ett foto skulle vara kul att se på. Man har inte roligare än man gör sig.
    Energi fick du till både tvätten och baket. Låter spännande det där brödet och hoppas att det blev gott. Köpte ett Grekiskt nybakat bröd på Maxi förra veckan och det var supergott. Tror det var svarta oliver i. Deras bageri är toppenbra.
    Ha det gott!
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Hej min vän!
    Hälsar på, som jag brukar göra en stund varje kväll!
    Ha en fin helg!
    Kram syster Yster

    SvaraRadera
  6. Kokböcker älskar jag också att läsa, helst när jag vill gå ner i vikt, av någon konstig anledning.

    Ha det gott, kram Maria

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!