lördag 4 april 2009



Vilken Underbar dag vi har idag. Är inne och fixar lite vid datan innan middagen. Har suttit ute i trädgården ganska mycket idag och bara njutit av vårvärme.

Har blivit utmanad av Leila och tar tag i det på en gång:

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, vad står det?
Boken Fika för vänner och sidan 18 är det recept på Anitas banankvadrater.

2. Sträck ut din vänstra arm, vad rör du vid?
Skrivbordet bara.

3. Vad såg du senast?
Maken i köket som steker fisk.

4. Utan att titta, vad är klockan ?
16,15 tror jag, efter att ha tittat så är den faktiskt 16.28.

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Radion i köket, något sportreferat tror jag.

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Satt och latade mig i en solstol.

7.

Vad tittade du på innan den här undersökningen?
Kollade mailen.

8. Vad har du på dig?
Kläder : Bruna långbyxor, orange tröja samt en fleecetröja över det.

9.

Drömde du något i natt?
Inget som jag minns iaf.

10. När skrattade du senast?
För ca 1 halvtimme sen när vår granne var och hälsade på.

11.Vad finns på väggarna i det rum du befinner dig?
Tavlor av keramik med fågar, almanacka, kort på barnbarnen.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Nej, inte vad jag kommer ihåg, skulle i så falla vara min egen spegelbild på morgonen:-).

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Ganska så kul faktiskt.

14. Vilken var senaste filmen du såg?
Mama Mia

15. Om du blev Multimiljonär, vad skulle du då göra?
Tror faktiskt jag skulle skänka bort det mesta till Cancerfonden och andra fonder och så skulle jag ge till barn och barnbarn, kanske behålla lite själv:-).


16.Berätta något om dig själv som andra inte vet?
Att jag vill bli dansare i mitt nästa liv:-).

17. George Busch?
Ingen trevlig person.

18-19. Vad ska dina barn heta? Pojk och flicknamn?
Nej, nej här blir det inga fler barn, åldern tillåter inte det:-), men barnbarn har jag. Namn jag skulle välja Maria, William.

20. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Tror inte det, men om jag vore yngre så kanske.

21. Vad vill du Gud skall säga när du kommer till Pärleporten?
Välkommen och jag hoppas du haft ett rikt och innehållsrikt liv på jorden.

Ja, så här blev mina svar och det var verkligen sådär rakt upp och ner:-).

Nu går jag ut i solen igen.

1 kommentar:

  1. Hej, Berit!
    Detta var ju en riktigt intressant, annorlunda och rolig liten "undersökning".
    Uppfinningsrikedomen är stor.
    Vilken vacker påskdekoration du har gjort med godis i.....mums:-)

    Glad o Go Påskhelg!
    Kramen, Agneta

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!