onsdag 25 mars 2009

En härlig dag



Ja idag har vi haft en härlig dag med barnbarnet William 5 år som vi har varje Onsdag och halva Fredagen. Det är lycka att få umgås med den här lille killen och vi får många goa skratt dessa dagar.

Idag var vi först till veterinären med vovven Hugo som skulle ha avmaskningstablett efter Danmarksresan. Hugo är alltid lika glad och viftar på svansen när vi skall in till kliniken. Våran förra hund Tim var livrädd bara vi närmade oss byggnaden, men Hugo verkar inte ha några tvivel om att det är något obehagligt som väntar. Bara att få hälsa på alla och känna alla lukter gör att han förtränger allt annat. Tabletten slank ner snabbt och sen var det gosande med biträdet som gjorde det hela.

På em packade vi ryggsäcken med korv i termos och bullar sen ut i skogen. Hugo fick springa lös och brukar uppföra sig bra, men idag var han helt tokig. Lyssnade inte på kommando och fick nys på några roliga hundar och husse fick inte något gensvar på sina inkallningar. William tyckte detta var jätteroligt och han pratade oavbrutet i två timmar, alltså hela vägen så att säga:-). Vi fick många goa skratt under promenaden. Solen sken och det blev ganska så varmt och skönt i skogen, vilket det inte var hemmavid innan vi kom iväg. Jag hade tagit på mig lite för mycket kläder, men ok hellre det än att frysa. Ja, en härlig eftermiddag blev det och visst blir man så mycket gladare till sinnes när man vet vad som väntar framöver. Ljuset är tillbaka och det är det jag saknar mest under vinterhalvåret.

Datorn fungerar perfekt nu och alla program är installerade igen. Jag är så lycklig över att inte behöva köpa ny dator. Istället kan jag ju köpa mig något vårfint i klädväg, eller? Jovisst, något nytt blir det väl även om jag inte har tänkt att köpa speciellt mycket. Jag är ju väldigt svag för bruna toner och beige och det är fortfarande gångbart och jag har massor i dessa färger så det är bara att komplettera med lite andra färger som passar till.

2 kommentarer:

  1. Hejsan Berit!
    Så härligt att läsa om er utflykt. Jag kan tänka mig att ni nästan får skavsår i öronen när lille William är i tagen.
    Vilken tur att du fått ordning på din dator och nu kan skaffa dig något nytt vårfint.
    Ha det så gott! /Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej och dagens igen.

    Ja, hundar kan vara väldigt olika när de ska till vertrinären. En av min mammas hundar är så fruktansvärd rädd så de fick söva honom när de skulle titta honom i hans öron.
    Skönt att höra att du inte har sådana problem med din hund. Hundar är underbara djur.

    Lycka till i fortsättningen med din hund.

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!