måndag 9 mars 2009

Måndagsbekymmer

Ny vecka igen och idag kändes det att våren är lite på gång. Vi har tagit hem husbilen och då är det vår på gång för oss. Nu skall den städas och göras iordning för nya äventyr.

Gardinsömnaden igår blev inte bra:-). När jag var halvvägs upptäckte jag att jag vänt sömmarna fel och skulle börja sprätta upp och då hade jag ingen sprättkniv. Så sur och tvär jag blev. Det var bara att åka iväg idag och köpa sprättkniv och jag köpte två på en gång:-). Så nu blir det till att börja om igen.

När jag var iväg var jag ju tvungen att gå in i min lilla favoritaffär med kläder och där hittade jag en jättehärlig vårkofta som jag bara inte kunde låta vara kvar i affären. Den var inte så billig heller så jag fick dividera med mig själv ett tag om jag verkligen behövde den. Jomen, något vårnytt behövde jag nog:-). Så nu hänger koftan i min klädkammare och bara väntar på att bli använd.

Surdegen ser bra ut och imorgon skall jag fylla på med vatten och mjöl och sen på Onsdag är det dags att baka bröd, spännande.

Nu börjar jag komma underfund lite med bloggen, inte helt lätt, men skam den som ger sig.

3 kommentarer:

  1. Men hejsan Berit!
    Är det här man hittar dig nu, så roligt! Då ska jag ändra länken till dig.
    Jag har också haft fram symaskinen idag. Jag plockade lite bland sommarkläderna och hittade ett par långbyxor som jag gjort om till shorts. De kan duga att gå här hemma med i alla fall.
    Lycka till med brödbaken!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Men då får jag väl se din fina vårtröja när vi träffas, inte sant;)
    Är nyfiken på din surdeg också.
    Kram,
    Annette

    SvaraRadera
  3. Okej, ja jag kan inte sy alls överhuvudtaget.
    Men det skulle vara bra att kunna, det allra enklaste i allafall.


    Okej, så ni har husbil, vad har ni för någon sort? Reser ni mycket med den?

    Svara tillbaks i min gästbok på min hemsida.
    Jag kan inte kontrollera om du svarar här i din blogg. Dels kanske jag inte tillbaks hit.
    Det är lättare om du skriver i min gästbok då.


    Önskar dig en härlig fortsättning av sommaren min vän.

    http://hem.passagen.se/yamahatjej/

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!