lördag 16 maj 2009

Göteborgsvarvet





En härlig dag med sol och ganska så varmt. Idag gick Göteborgsvarvet och det är bara ett måste att ta sig in till stan för att titta på detta. Vilken stämning det är på Avenyen där vi brukar stå och titta. I år var det lite extra festligt eftersom sonen Magnus sprang. Han har sprungit flera gånger, men haft ett uppehåll på ett par år, men nu var det dags igen.

Han kom precis på den tid han trodde glatt springande och såg inte det minsta trött ut. Var så glad för att vi lyckades få kontakt och se honom, inte helt lätt med alla dessa människor. Jag tror att Magnus är jättenöjd med sitt varv i år.

Innan hade vi ätit lite gott på en gammal
Restaurang Kometen här i Göteborg och det är lite extra faktiskt att sitta där och äta. God mat och servicen är så där gammadags genuin. Lite kulturhistoria faktiskt.

Sen har jag också varit lite duktig med annat idag. Sytt nya gardiner till matrummet. Vita med lite mönster i och det blev jättefint. Kände att dom jag haft innan var på väg att falla sönder nästan:-). Vi skall ha gäster nästa Fredag och då blir det fart på mig. Brukar få hela huset städat ordentligt. Behöver ha lite press på mig med städningen tror jag:-).

Ikväll blir det både Robinson och Melodifestival, fast festivalen är jag egentligen inte så noga med, men vill ändå se var det Svenska bidraget hamnar, kan ju faktiskt bli vad som helst.

2 kommentarer:

  1. Blir så där härligt nostalgisk när du skriver att Kometen ännu är i full gång. Visst är det kulturhistoria:-)Så kul att dom håller lite på de gamla traditionerna, känns ju hemtrevligt. Ack ja, där har man ju varit ett otal antal gånger i ungdomens glada dagar:-))
    Läste i ditt förra inlägg att du köpt värkplåster och det var något nytt för mig. Måste jag testa då min rygg just nu börjar säga ifrån...suck. Tack för besöket,Berit!
    Kramen, Agneta

    SvaraRadera
  2. Hej Berit
    Kikar in för att se hur du har det.

    Ha det så gott, kram Maria

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!