lördag 30 maj 2009





Härlig Pingsthelg önskar jag er alla! Tittar in lite hastigt för att skriva några rader. Vädret är ju inte för datorn idag:-). Solen skiner och varmt och gott är det.

Jag har just förberett lite för Mors Dag imorgon. Barnen kommer hit och vi skall grilla är det tänkt. Det gäller att passa på med grillningen när det är så här underbart.

Vill gärna tipsa om en god liten aptitretare som jag nyss gjorde. Jag har fått receptet av min dotter Gunilla och det är verkligen underbart gott att börja med.

2 dl creme fraiche
1 pkt Philadelphiaost naturell
ca 1 dl hackad gräslök
1 rödlök hackad

1 burk röd eller svart ishavsrom

Rör samman allt (inte ishavromen) och lägg Gladpack i en rund liten skål. Häll i röran och låt stå ett dygn. Tag sedan upp gladpacken och vänd allt på ett fat. Garnera den runda ostbollen med röd ishavsrom eller svart. Det blir som en liten myrstack:-). Servera med Saltinerkex. Jag brukar göra så att alla får ta själva kex och ost.

Det här är jättegott och så lagom att börja med.

Idag skall maken och jag grilla lite för oss själva och bara njuta av lugnet. Vi har haft så mycket i veckorna som varit och nästa vecka blir också intensiv med två barnbarn som tar studenten på samma dag. Roligt, men mycket att tänka på. Två av allting, skyltar, presenter och blommor:-)).

Nej nu går jag nog ut i solen igen och bara njuter.

Härlig Pingst önskar jag er!


2 kommentarer:

  1. Hejsan Berit!
    Den där aptitretaren lät väldig läcker. Den ska jag nog testa någon gång.

    Här har varit en riktigt härlig dag och i morgon ska vi först på gökotta och sedan kommer sönerna med sambos hit. Här blir det ingen grillning utan inkokt lax med majonäs.

    Ha en riktigt härlig helg!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. God morgon.
    Ensam vaken så är det skönt att slå sig ner vid datorn och se vad nytt det är och där fanns du, tack för det.
    Hoppas helgen flyter på fint, tack för receptet förresten, det plockar jag gärna med mig för kommande behov.
    Kram

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!