onsdag 6 maj 2009

Marstrandsbesök



Farfar och William.





Påskliljor i skogen.


Vilken härlig dag det blev idag! Regn och rusk på morgonen när vi väntade på barnbarnet William och vi som hade tänkt ta husbilen och åka till Marstrand. Nåja, vi tänkte vi åker iaf och så får vi se hur det blir:-).

Så bra att vi tänkte så för det blev en underbar dag därute i havsbandet. Solen kom och vi vandrade runt fästningen i en underbar natur med blommor och myrstackar:-), William älskar myrstackar.

Tillbaka i husbilen blev det korv och bröd och lite bus. Hugo var trött efter vandringen och även William somnade bums när vi startade bilen för hemfärd.

Tänk så härligt det är det här med barnbarn, vi har haft lyckan att få fem barnbarn och fyra av dom är vuxna nu, men har ofta varit hos oss när dom var små och även nu. Nu kom det en liten till och det när vi är pensionärer, det är ju bara att bli glad av:-). Varje Onsdag och halva Fredagen är vikta för William och ibland undrar jag vem som har mest kul William eller vi:-). Jo, jag vet en till Hugovovven, han dyrkar William.








2 kommentarer:

  1. Låter verkligen som en härlig dag ni haft.
    Har inte vart ute på Marsstrand på många många år nu. Skall väl försöka ta mig en tripp med barnen nån gång. Låta dem uppleva det spännande jag upplevde där när jag var liten.

    Hoppas du har det fint och att fredag blir kanon för dig Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Berit.
    Så härligt ni har det med barnbarnen, jag blir sorgsen när jag tänker på hur långt bort mina bor, det blir aldrig detsamma att bara ses några gånger per år, inte det naturliga som ni har.

    Ha en skön helg.
    Kram,
    Annette

    SvaraRadera

Roligt om du skriver några rader!